vrijdag 15 december 2023

Bijzondere sterren ...


 

15 opmerkingen:

  1. Waaauw... Goed dat je even mijn aandacht trok :) Mooi, Luuntje! Ik kan je nèt niet zien staan daar, met je hoofd meer tussen de sterren dan laag bij de grond, maar weet dat je daar bent. Wat kan een mens opgaan in die grote leegte hè, zo uitnodigend gevuld met prikkelende fonkelingen. Fonkelingen die lijken op de lichten in je leven, zoals ze waren.
    Tja, de weemoed in de mens, die laat zich niet zomaar bedwingen, die zit diep. Alleen er op de mooie plekken, de gunstigste momenten, aan toegeven helpt en kan goed zijn. Ik ben blij dat jij je manieren hebt om er uiting aan te geven! En ik hoop dat je nog soms zo'n vallende ster treft.

    Dank voor je bezoek, en bedankt voor de bloemen! Die variatie die je er in legt :)
    Haha, ja fanatiek is misschien wel het goede woord. Het is gewoon liefde voor muziek, maar ooit, toen er niks anders was, (rond mijn 13e) zette zich dat flink vast in me en tja, dat blijft dan toch zitten. Geen paniek, ik kan er mee omgaan hoor. Nu is het gewoon leuk maar als ik zulke keuzes moet maken, kan ik dat niet achteloos doen, dat lukt niet. Ach en het is leuk om wat reclame te maken voor zo'n powervrouw (dat was het woord dat ik zocht!). En haar voorbeeldfunctie.

    O ja, ik moest even nadenken en herlezen wat je bedoelde met die "uitlegbeschrijvingen". Danku danku. Klopt, samenvatten is goed voor de vaart in je betoog. Dus.
    Over dat fanatisme: weet je nog niet eens dat ik naast mijn eigen lijst die je opstuurt, ook de lijsten van al mijn broers en zussen en een neef verzamel, en daaruit onze familielijst samenstel! Dat is pas echt leuk, want dan zie je je eigen voorkeuren en familiesmaak, ook terug!

    Kortom, december is topdrukte.

    Ik wens je goede voorbereidingen, en fijne feestdagen! Mijn kaart zal laat zijn, maar hij komt.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vallende sterren doen goed, zijn belangrijke en lieve tekens.
      Hahaha ja variatie moet er zijn, ook in de bloemen ;-) ... Die familielijsten was wel heel leuk om te lezen, ik zie het voor me, gebogen over de grote tafel met tig lijsten om zo de familie-smaak te ontrafelen, helemaal leuk ja, daar kan ik inkomen.
      Soort van Sherlock in de muziek ;-)
      De feestdagen zijn weer voorbij, vind ik stiekem altijd wel een beetje fijn, ben dan van de leg zeg maar haha maar daarom ook dat writers block, ik moet dan weer helemaal in mijn element komen, mijn honk en inspiratie terug vinden. Natuurlijk mis je dan ook veel mensen extra die afgelopen jaren overleden zijn, je kent het ... 2de kerstdag een etentje van de drie (2) zussen en hun gezin, doe je ook je best en het oud en nieuw met al die herrie zit ik ook niet op te wachten, vanwege het hondenkind, zo laat het maar lekker januari zijn dan kunnen we opstomen naar de lente ... lekker de tuin in ... en van een warm zonnetje genieten.
      Dus bij deze een keer een hele gele roos, een vroege lente roos voor je, je weet nooit of het helpt ;-)
      Liefs,
      Luun xx

      Verwijderen
    2. Lenterozen helpen altijd! Laat maar komen :)

      Ja dat speurwerk en puzzelwerk zie je helemaal goed, zo gaat het min of meer! Eigenlijk het leukste deel van de kerst- en Top2000 drukte, hoewel moeilijk (zegt de één ook nog meer dan de ander "o ik heb niet meer zo naar het eindresultaat gekeken" Aaahh!!!) . Maar dat is dan dat fanatisme wel.

      Ja de kerst, hoe gezellig het ook kan zijn ondanks het gemis-gedeelte.... je wordt wel even geleefd, in beslag genomen. Dat vind ik ook hoor, en ik heb dan dus ook de rust niet in mijnhoofd voor iets creatiefs (nou ja los van kerstdingen). Het is, dat we weten dat we die contacten en gezelligheid ook nodig hebben en blij moeten zijn dat het er is voor ons! Dus vooruit maar...

      Liefs van hierzo achter al dat water. Heel veel water.

      Verwijderen
    3. Hahaha dat heeeel veeeel water, nou echt, dan hebben we al een kikkerlandje en dan wordt het nog aangenamer, voor de kikkers dan, al dat gedoe met die sluizen, woonboten op drift, ondergelopen huizen en boerenbedrijven en hun velden etc etc.

      Wat gaaf dat je dat muziek speur en puzzelwerk zo waardeerd, leuk vindt, het leukste vindt eigenlijk, lijkt me dat je daar dan ook ieder jaar weer naar toe leeft ... merk ik ook ieder jaar weer als je het woord top 2000 in tikt ;-)

      De kerst is als de gezinnen van de zussen komen wel helemaal fijn en gezellig ja, ben ik graag druk voor, zoveel zie ik ze niet en die groep, het is altijd gezellig, dat gaat nooit over. Dat je moe bent daarna is logisch ja en het kost veel tijd, net wat je zegt, dan kom je niet eens aan freubelen toe ook al zou je willen en als je moe bent, is daar ook geen inspiratie of energie nee. Maar dat komt altijd vanzelf weer terug, tot nu toe nog steeds ;-) ...

      Liefs uit het midden des lands waar we achter de dijk nog net droge voeten hielden ;-) xx

      Verwijderen
  2. Goede middag Luuntje, ja ook ik zie steeds meer bekende sterren aan het firmament staan, met het ouder worden verlies je natuurlijk ook meer geliefde personen. Ik wens je fijne feestdagen toe .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kukkie, ... ja klopt precies, hoe ouder we worden, hoe meer lieve mensen in je omgeving gaan, ... de beste wensen voor je ;-) xx

      Verwijderen
  3. Ik heb de kerstroos in de recente bos gezet :) Dan blijft het een continuing story! Jij ook alle moois voor het nieuwe jaar... bv genoeg creativiteit en inspiratie om de productiviteit bij te houden :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahaaaa ... de vaas zal aardig vol worden zo, maar wel mooi gevarieerd denk ik, zie ik voor me, ... dank je wel ... nog een paar bladzijden en dan is het boek de 4 Jaargetijden ook gereed ;-) ... maar die doe ik rustig aan, ik moet wel de winter doorkomen he hahaha. ... En jij? ... Hoe is het met jouw volgende bundel, zit er al schot in of heb je andere beslommeringen die voor gaan? ... In ieder geval, al het goede weer en een mooie breek in de week morgen,
      Liefs en een Jofele Januari-roos, dat is er één met een uitbundig zonnig geel hart,
      Luun xx

      Verwijderen
    2. Hoe een luuntje wat zon verspreidt :) Heel toepasselijk!
      Jawel, jij gaat zo snel met al die ideeën van je voor publicaties, dat de ideeën op een dag op zijn terwijl je nog wel de energie hebt om iets te maken! Nou ja, ook dan tover je nog ergens een idee vandaan, denk ik. Je maakt jezelf iets te doen he 's winters.

      Met mijn volgende project gaat het goed maar langzaam. Eind november en december ben ik bezig met kerst (op de blog ook) en dan staat verder alles stil, maar ook daarvoor hebben Joyce (illustratrice in dit geval) en ik veel tijd nodig gehad om onze ideeën op elkaar af te stemmen. Kan ik illustreren: op mijn kerstkaart zie je een voorbeeld. Dit plaatje is één van de illustraties in het boek; maar ik heb het naar mijn smaak veel extra kleur, contrast etc. meegegeven. Nu denk ik, dat we het toch meer naar haar inzicht moeten doen: minder contrast, tekeningen iets fletser, waardoor alles èn meer in balans is, èn volwassener overkomt en niet mierzoet. Tenslotte wordt het ook een boekje voor volwassenen.
      En nu hoeft Joyce alleen nog maar even al dat werk te doen :) Ik moet met de drukker nog even kortsluiten hoeveel illustraties er in mogen, maar dat komt goed. Hoe lang het allemaal duurt kan ik niet zeggen want ik kan zomaar weer een tijdje stilvallen door mijn ziekte en energietoestand, en zij heeft het ook druk.

      Mooie breek in de week inderdaad deze week! Zonnig en minder wind dus ik ga die boodschappen doen en vlug terug naar huis... dan heb ik alles in huis als het hierna natter wordt en/of gaat ijzelen, want dan moet ik me ècht de weg niet op wagen. En zo modderen we vrolijk voort!
      Alle goeds en ik wou je ook nog mailen maar weet niet wanneer :)

      Verwijderen
  4. Hahaha mijn ideeën gaan niet op, het is eerder anders om, ideeën genoeg maar geen energie genoeg ;-)
    Ja s`winters moet je bezig blijven, in mijn geval met de pc en zo gestaag op weg naar het voorjaar !!

    Ik moest toch wel lachen om dat mierzoet en het is tenslotte een boek voor volwassenen ... je hebt gewoon helemaal gelijk ... dat kan vloeiender en rustiger zodat het één mooi geheel wordt ... en ik weet er alles van, het is een grote klus om de andere dagelijkse klussen heen te breien, vooral als je met ze`n tweeën ergens aan werkt, altijd rekening met elkaar houden ... en ja, dan moet je lijf ook nog meewerken en dat is niet altijd zo dus xx

    Ja het was/is even wat rustiger weer, ook wel eens fijn, GEEN regen en dan kan jij er met een gerust hart tussenuit voor de broodnodige boodschappen doen ja .... Mail maar in 2025 (lol) of wanneer er iets drastisch is wat je kwijt moet, want in mailen ben ik ook geen uitblinker, `t is schande :) ... hahaha
    Doen we vandaag een klaproos voor je, die heb je al lang niet gehad xx
    Luun

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die staat mooi bij het raam, waar de kerstversiering net weg is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahaha hoe verzin je het bedenk ik mij net (ben aan het checken of alles beantwoord is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed, je weet nooit hè.

    Verzinnen, nou ik verzin van alles. Maar ik loog over de versiering, een deel van de kerstversiering siert hier nog steeds volop! Met name een paar engeltjes en een echt kerstelfje :) Zo zonde om ze ver weg te stoppen.

    Je had het hierboven over dat meewerken van het lijf, nou niet dus. Ben weer lekker bezig met dokters en poliklinieken. Weet nog niet precies wat het gaat inhouden, je hoort er vast nog wel eens over.

    Liefs van hierzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat moet je even wel vertellen dan, dat zijn erge dingen, heel veel sterkte in ieder geval met al die ellendes xx ... en niemand heeft er iets mee te maken als jij kerstelfjes engeltjes en zoals ik kerstlichtjes het hele jaar door om je heen hebt hahaha, fijn juist .... Byeeeeeeee xx

    BeantwoordenVerwijderen