woensdag 10 januari 2024

Januari blues ...


 

11 opmerkingen:

  1. Doet inderdaad heel vertrouwd aan! En het is een mooie heldere freubel, al vang je er het winterse duister in. Raar hoe dat samen kan gaan. Ik vind 'm iets heel eerlijks en nuchters hebben.
    Het komt allemaal goed luuntje, dat weet je hè...

    Dank voor de reactie bij mij. Lilly maakte uit puur enthousiasme een serene, elegante buiteling over alle elfen verzameld rond de carrousel! Springend, niet vliegend. Stel je dat maar eens even voor.
    De elfen zijn zeker, zo in het groepsproces, supergezellig hoor en ze weten echt wel soms rust te houden. De sfeer is hier zo positief dat na elke kerst toch weer een paar engelen blijven hangen, zo aanstekelijk werkt het. Maar je hebt gelijk, soms een tactische terugtrekking in de bibliotheek is een feestje op zich. Edoch, de haard houden we daar maar klein, dus voor het echte feest gaan we ook graag naar de winterse eetzaal met zijn enorme vuur.
    Ach, als je maar vleugels genoeg hebt in je Manor, dan vind je altijd wel een plekje.

    Overigens, het weer slaat alweer om hè. Dàt hebben we al binnen, al betekent dat nu eerst ijzel. Er gaan wel geruchten over volgende week, dat wordt nog even spannend. Ik hoop dat ik weer boodschappen in huis kan halen voordat ik niet meer naar buiten durf met de scoot.

    Liefs en roosjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik weet ... elke keer weer ... dank voor de freubel lofzang xx

      Die Lilly, het kind zou de benen breken met die enthousiaste buitelingen ... dat is mooi, dat door de positieve sfeer elk jaar weer een paar engelen blijven hangen ... mooier kan niet !!
      Ja de Manor is groot en als je al een nis fijn vindt om in te zitten, dan is er zeker altijd een plek om daar fijn te vertoeven.

      De ijzel is geweest, nu zie ik bij het nieuws dus allemaal sneeuwvlokken hahahaha er is altijd wat te ontvangen op je `kop` of het nu leuk is of niet, maar hou het in de gaten voor je boodschappen, met een scoot door de sneeuw is ook niks xx ...

      Nou vast een fijne nachtrust voor je en een bos rode rozen om het binnen gezellig te houden als je verplicht binnen moet bivakkeren ;-)
      Luun xx

      Verwijderen
  2. Zulk goud van oud mag je wel vaker plaatsen, het blijft een mooie knutsel en in deze tijd van het jaar hoort die ook thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Kukkie, ja weet je volgens mij is hij uit 2014 dus 8 jaar oud en dan is het leuk om hem weer overnieuw te ontdekken, was hem haast vergeten ;-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Luuntje even een vraag: geef jij zo'n oude freubel dan ook een opknapbeurt? Ik heb geleerd dat ik ze dan 10 graden extra contrast moet geven, en 2 graden extra scherpte in mijn systeem :) Dan fonkelen ze weer als vanouds!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het nodig is, of als ik een idee heb verander ik ze gerust iets ja ... bij deze heb ik niets aan de scherpte of kleur gedaan, maar er twee kaarsjes bij gezet en laten branden met die bloemen (Sterhyacinth) er onder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo... Hèhè, poepoe.... Of je even langskomt, op een jou gelegen moment :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joh ... echt erg, ik begreep hem niet zo goed, dacht dat je een andere log bedoelde waar we aan het praten waren .. de volgende keer zeg je gewoon, kom naar thatfullmoonguy en wel als de wiedega of zoiets ... 1000 x excuses, wat een eikeltje ben ik he, so sorry xx ... en het is zo mooiiii, gelukkig belandde ik er net op deze memorabele dag, dank xx ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooowww ik dacht, luuntje moet je gewoon wat tijd geven :) Maar het liep toch iets uit! Maar ik heb inderdaad overwogen dat het met de vaagheid van mijn bericht te maken had, dus geen paniek. Goed dat je het gezien hebt nu want het gaat natuurlijk verder naar beneden zakken! En gelukkig heb je de afgelopen tijd wel iets te doen gehad (gemaakt), dus je hebt jezelf vooruit geholpen, toppie :)
    Alleen was het deze dagen ook wel weer donker. Ach ja, zal met de tijd van het jaar te maken hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooowww ik dacht, luuntje moet je gewoon wat tijd geven :) ... hahaha hoe je het ook zegt, wel lief ook xx ... Ja het kwartje viel eindelijk, (nadat ik op jouw blog was) .. En als ik bij jou langs ga scroll ik altijd naar beneden wat ik nog gemist heb, dus dat scheelt ook weer ;-) ... Ja het zijn rare sombere tijden .. ben blij als straks de deuren weer open kunnen en het licht langer duurt en voor de rest, je kent het , we klunen door ;-) ... Truste xx

    BeantwoordenVerwijderen